Szanowni Kursanci !!!
Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy dział tematyczny, który mamy nadzieję dostarczy Wam wiele informacji w tematyce szkoleń dla kandydatów na diagnostów i uzupełniające dla diagnostów.
Poniżej znajdą Państwo najważniejsze informacje odnośnie kryteriów uczestnictwa w kursach.
Program szkolenia
Nr części |
Rodzaj szkolenia |
Czas trwania |
Cena za szkolenie |
I |
Szkolenie Podstawowe: w zakresie przeprowadzania okresowych badań technicznych pojazdów w zakresie sprawdzenia oraz oceny prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska. |
54 godz. |
1 100,- |
II |
Szkolenie Specjalistyczne: w zakresie badania technicznego autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h. |
9 godz. |
350,- |
III |
Szkolenie Specjalistyczne: w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych. |
16 godz. |
550,- |
IV |
Szkolenie Specjalistyczne: w zakresie przeprowadzania badań technicznego pojazdu przystosowanego do zasilania gazem. |
14 godz. |
550,- |
V |
Szkolenie Specjalistyczne: w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu: a) związanego z badaniem pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą, b) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę, o ile pojazd wymaga specjalistycznego badania, c) w których dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym. |
23 godz. |
650,- |
Razem |
116 godz. |
3 200,- |
Informacje dotyczące szkolenia można uzyskać pod nr tel. 503 029 504
Wymagania dla kandydatów na diagnostów
Zgodnie z ustawą (art. 84 ust. 2b PORD), aby zostać diagnostą trzeba posiadać:
Kandydat, aby ubiegać się o uprawnienia diagnosty, musi legitymować się odpowiednim wykształceniem, praktyką zawodową oraz ukończyć wszystkie opisane powyżej szkolenia. Szkolenia kończą się egzaminem teoretycznym i praktycznym, składanym przed komisją powoływaną przez dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego w terminach wyznaczonych przez TDT.
Zgodnie z przepisami przez wymagane wykształcenie techniczne i praktykę, rozumie się:
- wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności samochodowej i udokumentowane 6 miesięcy praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów albo
- średnie wykształcenie techniczne lub wykształcenie średnie branżowe, o specjalności samochodowej i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
- wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
- średnie wykształcenie techniczne lub wykształcenie średnie branżowe, o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 2 lata praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.